BLOKKER IN EEN ORANGE JASJE

OPDRACHT

In 2014 heeft  brand & design bureau SVT een nieuwe winkelformule ontwikkeld voor Blokker: Blokker Orange. Taak aan STOER om op basis van de winkelformule de instore communicatie verder te ontwikkelen en uit te rollen.

ONZE AANPAK

Het project kunnen we opdelen in 4 fases:

Fase 1:
Neerzetten van final instore communicatie concept i.s.m. met SVT

  • Bepalen en uitwerken van de instore communicatiemiddelen zowel hardwaren als inlays
  • Begeleiden van de opmaak van alle uitingen en het schrijven van teksten
  • Bepalen van de posities van de communicatiemiddelen in de winkels
  • Aansturen van de productie van hardwaren en inlays

Fase 2:
Testen in de proefwinkel

  • In het hoofdkantoor is een proefwinkel opgezet. Hier hebben we met klanten de instore communicatie getest
  • Met de uitkomsten van het klantonderzoek hebben we de middelen geoptimaliseerd

Fase 3:
Uitrollen van 7 pilot winkels

  • Begeleiden van de uitrol naar 7 pilot winkels
  • Testen van de pilot winkels en na de evaluatie een efficiëntie slag gemaakt.

Fase 4:
Implementatie naar 30 Orange winkels

  • Begeleiden van de uitrol naar 30 winkels
  • Instructie richtlijnen opgesteld en medewerkers training gegeven in instore communicatie

Daarnaast heeft STOER een formuleboek en huisstijlhandboek opgesteld, waarin alle richtlijnen van de nieuwe winkelformule te vinden zijn.

IMPACT

De winkelformule ‘Orange’ heeft tot 2016 stand gehouden. Daarna is een nieuwe brand identity ontwikkeld: De Nieuwste Blokker. STOER is hierbij intensief betrokken geweest.

  • Datum

    2014, 2015

  • Klant

    Blokker

  • Project

    Implementatie instore communicatie