MERK- EN COMMUNICATIESTRATEGIE BBROOD

Bbrood is niet zomaar een bakkerij. Nee, zij maken de wereld een stukje beter! Van Amsterdam tot aan Afrika zetten zij zich in voor mens en milieu. En dat is niet alles, want sinds 2021 zijn ze ook nog eens begonnen aan een reis naar een 100% biologisch dynamische bakkerij. Maar hoe kunnen ze deze bijzondere reis beter zichtbaar maken richting de klant? Daarvoor schakelden ze de hulp in van STOER.

 

OPDRACHT

Het project kunnen we opdelen in 2 delen:

Deel 1:

Merk- en communicatiestrategie
De huidige merkstrategie concretiseren en vernieuwen en vervolgens voorzien van een duidelijke communicatieboodschap en communicatiepijlers. Daarna hebben we deze strategie op papier vertaald naar een visuele identiteit die onderscheid en herkenbaarheid moet creëren voor het merk Bbrood.

Deel 2:

Marketeer/projectmanager
Als de strategie en de visuele identiteit eenmaal staat, dan ligt de uitdaging bij de implementatie daarvan in de daily business. STOER speelt al sinds de zomer van 2022 een rol als marketeer/projectmanager bij Bbrood. Grote en kleine marketingprojecten worden door ons opgepakt.

Zo hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan een winkelcommunicatie concept toepasbaar op alle winkels, nieuwe verpakkingen ontwikkeld voor het brood en de koekjes. Ook hebben we de kerstcampagne vanuit de nieuwe strategie opgezet.
Daarnaast hebben we de papieren spaarkaart vervangen door een digitaal spaarsysteem met verschillende beloningen voor zowel de klant als de interne medewerkers, gekoppeld aan een app. Tot slot hebben we een wervingscampagne ontwikkeld om nieuwe collega’s te werven.

 

ONZE AANPAK

Bbrood werkt met een klein team van enthousiaste en bevlogen professionals. Wij hebben de eer daar onderdeel van uit te mogen maken. We werken nauw samen met het Bbrood-team en leren elke dag meer over de de taal van bio-dynamisch ondernemen. We werken adequaat, efficiënt en kort op de bal in een continue samenwerking met het Bbrood team en externe partijen:

  • Merk- en communicatiestrategie ontwikkeld i.s.m. POP Creative Agency. Zij ontwikkelden een eerste visuele schets en hebben nieuwe copy voor Bbrood geschreven.
  • Winkelcommunicatie concept en verpakkingen ontwikkeld i.s.m. Livit More.
  • Bbrood applicatie en het spaarsysteem hebben we opgezet i.s.m. Piggy en Studio Porem.

 

IMPACT

Bbrood communiceert in al haar kanalen vanuit de vier pijlers en de beschreven merkstrategie. Hiermee kunnen zij zich verder onderscheiden van de concurrentie en een beter beeld van het merk bij de klant creëren. Een mooie klus waar we trots op zijn en nog steeds bezig zijn!

  • Datum

    2022, 2023

  • Klant

    Bbrood

  • Project

    Merkstrategie