EEN VERNIEUWDE WINKELFORMULE
OPDRACHT
STOER heeft samen met brand & design bureau SVT een vernieuwde winkelformule ontwikkeld voor GAMMA. STOER is verantwoordelijk voor de begeleiding en aansturing van het gehele project. Van concept t/m uitwerking van alle communicatiedragers.
ONZE AANPAK
Het neerzetten van het formuleconcept i.s.m. met SVT waarbij het draait om vindbaarheid, goede service en inspiratie. Het project kunnen we opdelen in drie fases:
Fase 1:
Bepalen en uitwerken van de instore communicatiemiddelen
- Op schapniveau biedt de communicatie informatie en inspiratie over de producten, zoals handige tips en slimme ideeën, zodat je makkelijk en veilig de klus kan klaren
- Bepalen en uitwerken van de algemene signing en de signing van bijvoorbeeld de “Dat vraag ik” – balie en de verfmengbalie
- Begeleiden van de opmaak van alle uitingen en het schrijven van teksten
- Bepalen van de posities van de communicatiemiddelen in de winkels
- Aansturen van de productie van hardwaren en in-lays
Fase 2:
Testen in de winkel
- Omdat GAMMA Katwijk een gehele nieuwe winkel is, was het mogelijk om voor de opening de diverse instore communicatie ter plekke te testen. Andere instore communicatie is getest in een proefruimte
- Met de uitkomsten van de testen hebben we de middelen geoptimaliseerd
Fase 3:
Uitrol
- Begeleiden van het uitrollen van de instore & gevel communicatie van de bouwmarkt
- De nieuwe instore communicatie zorgt ervoor dat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden en aangezet worden om met zijn of haar klus aan te slag te gaan.
IMPACT
Een vernieuwde winkelformule die klaar is voor de toekomst.
Datum
2018, 2019
Klant
GAMMA
Project
Nieuwe winkelformule