EEN VERNIEUWDE WINKELFORMULE

OPDRACHT

STOER heeft samen met brand & design bureau SVT een vernieuwde winkelformule ontwikkeld voor GAMMA. STOER is verantwoordelijk voor de begeleiding en aansturing van het gehele project. Van concept t/m uitwerking van alle communicatiedragers.

ONZE AANPAK

Het neerzetten van het formuleconcept i.s.m. met SVT waarbij het draait om vindbaarheid, goede service en inspiratie. Het project kunnen we opdelen in drie fases.

Fase 1:
Bepalen en uitwerken van de instore communicatiemiddelen 

  • Op schapniveau biedt de communicatie informatie en inspiratie over de producten, zoals handige tips en slimme ideeën, zodat je makkelijk en veilig de klus kan klaren.
  • Bepalen en uitwerken van de algemene signing en de signing van bijvoorbeeld de “Dat vraag ik” – balie en de verfmengbalie.
  • Begeleiden van de opmaak van alle uitingen en het schrijven van teksten.
  • Bepalen van de posities van de communicatiemiddelen in de winkels.
  • Aansturen van de productie van hardwaren en in-lays.

Fase 2:
Testen in de winkel

  • Omdat GAMMA Katwijk een gehele nieuwe winkel is, was het mogelijk om voor de opening de diverse instore communicatie ter plekke te testen. Andere instore communicatie is getest in een proefruimte.
  • Met de uitkomsten van de testen hebben we de middelen geoptimaliseerd.

Fase 3:
Uitrol

  • Begeleiden van het uitrollen van de instore & gevel communicatie van de bouwmarkt
  • De nieuwe instore communicatie zorgt ervoor dat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden en aangezet worden om met zijn of haar klus aan te slag te gaan.

IMPACT

Een vernieuwde winkelformule die klaar is voor de toekomst.

  • Datum

    2018, 2019

  • Klant

    GAMMA

  • Project

    Nieuwe winkelformule