OMDAT HET KAN

OPDRACHT

Tele2 zet als echte online speler voor het eerst een eigen retailkanaal op. Bureau STOER heeft in samenwerking met verschillende bureaus (Boys don’t cry Zweden, Indie Amsterdam en De Combinatie van Factoren) een hele costumer journey opgezet om alle soorten communicatie te ontwikkelen voor deze nieuwe winkelformule.

ONZE AANPAK

STOER heeft de gehele projectbegeleiding gedaan, inclusief de volledige implementatie van alle uitingen en uitrol naar meerdere winkels.

  • Allereerst hebben we het bureau (BDC) gebriefd voor een instore communicatie concept
  • Dit nieuwe instore communicatie concept is getest in een mock-up store
  • Vervolgens is een tender uitgezet voor de productie van alle instore materialen
  • Ondertussen zijn ook alle winkelmaterialen ontwikkeld in samenwerking met DCVF. Van tassen tot folders en van bedrijfskleding tot cadeautjes
  • Uiteindelijk is de eerste fysieke winkel in Amstelveen geopend, hier kwam alles samen en zijn we vervolgens dit concept in meerdere steden gaan uitrollen
  • Van advies uitbrengen op VO’s / DO’s, bouwplanningen controleren, afstemming met bouwpartijen, inventarisaties maken van alle items die nodig zijn, bestellijsten gereed maken, planning bewaken tot winkel inrichten en evaluaties begeleiden
  • Presentatie en instructies geven aan winkelpersoneel, twee dagen voor opening
  • Retail themakalender opgezet die aansluit bij de marketing kalender
  • Processen opgezet voor met name interne workflows

IMPACT

Na Amstelveen zijn er nog 17 winkels succesvol uitgerold. Inmiddels is Tele2 overgenomen door T-Mobile en zijn de winkels van Tele2 verdwenen uit het straatbeeld. Je kunt wel nog terecht op Tele2.nl. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

  • Datum

    2015

  • Klant

    Tele2

  • Project

    Instore communicatie