CONNECTING SCHIPHOL

OPDRACHT

De vraag? Het Contentcreatie team binnen de afdeling Corporate Affairs van Royal Schiphol Group professionaliseren, zodat er meer structuur, overzicht en samenwerking komt in de verschillende werkzaamheden en teams. Daarnaast is STOER verantwoordelijk voor het plannen en realiseren van contentcreatie opdrachten.

ONZE AANPAK

Het project kunnen we opdelen in drie fases.

Fase 1:

  • In kaart brengen van de huidige situatie
  • Tijdelijke planning opgesteld voor o.a. copywriters, vertalers, beeldredacteuren, DTP’ers en contentmanagers
  • Tijdelijke workflow neergezet voor het ontvangen en verwerken ven contentcreatie opdrachten
  • Briefingsformulieren opgesteld
  • Coördineren van diverse contentcreatie opdrachten uit de hele organisatie
  • Organiseren en begeleiden van brainstormsessies
  • Het opstellen van jaarplannen voor het Contentcreatie team i.s.m. de Contentmanager

Fase 2:

  • Het opzetten en inrichten van een nieuw online projectmanagement platform, Podio. Hierin staan alle verzoeken van verschillende opdrachtgevers, worden projectteams gevormd, planningen opgesteld en is de status te alle tijden inzichtelijk
  • Deze nieuwe manier van werken geïntroduceerd in de organisatie, inclusief stand-up meetings
  • Handleiding opgesteld en medewerkers getraind in het omgaan met het nieuwe platform
  • Beheer van de online projectmanagement tool
  • Het vervullen van de nieuwe rol van Coördinator merk en contentcreatie

Fase 3:

  • Overdragen van het beheer van de online projectmanagement tool
  • Werven en inwerken van een nieuwe kandidaat voor de rol van Coördinator merk en contentcreatie

IMPACT

De nieuwe manier van werken zorgt voor meer samenhang, overzicht en structuur binnen de verschillende teams en afdelingen van Schiphol. Een mooie efficiëntieslag binnen een fantastisch team met professionals. Connecting Schiphol.

  • Datum

    2017, 2018, 2019, 2020

  • Klant

    Royal Schiphol Group

  • Project

    Procesoptimalisatie