VAN D.I.O. NAAR DA

OPDRACHT

Na het definitief samengaan van D.I.O. en DA zijn er plannen gemaakt om zoveel mogelijk D.I.O. winkels in een zo kort mogelijke tijd over te zetten naar DA. Aan Bureau STOER de taak om de winkels die de overstap gaan maken met lokale marketing te ondersteunen.

ONZE AANPAK

Er zijn verschillende (lokale marketing) pakketten ontwikkeld waaruit de D.I.O. drogisterijen precies die promoties kunnen kiezen die voor hen het meest relevant zijn om in te zetten om de overgang naar en de opening van hun nieuwe DA drogist te communiceren.

De projectmanager van STOER is tijdelijk toegevoegd aan het marketingteam om de contacten met de ondernemers te onderhouden, over de keuze van de in te zetten promoties, en alle communicatieprojecten die hier uit voortvloeien van A tot Z te begeleiden. Denk aan de ontwikkeling van POS materialen, instore radio, de openingsfolder, lokale advertenties, social media content en flyers en de organisatie van lokale evenementen.

IMPACT

Door de tijdelijke bezetting van STOER op de marketingafdeling, is de lokale communicatie over de nieuwe winkelopeningen van D.I.O. naar DA tot in de puntjes verzorgd. Prettig voor de klant en voor de organisatie.

  • Datum

    2018, 2019

  • Klant

    Nederlandse Drogisterij Service (DA & D.I.O.)

  • Project

    Lokale marketing