GOED IDEE

OPDRACHT

Karwei produceert 4 IDEE magazines per jaar die huis-aan-huis worden verspreid. Het IDEE magazine heeft als doel het inspireren van de consument op het gebied van klussen en inrichten door het gebruik van redactionele content omtrent de producten, het communiceren van trends en DIY-projecten.

De magazines komen tot stand door een nauwe samenwerking tussen het Activatie team en het Brand team binnen Karwei. Ieder magazineconcept wordt ontwikkeld door Dedato binnen het dan lopende door hen ontwikkelde campagne concept en visual ID. Aan STOER is gevraagd om vanuit het Brand team drie van deze nummers in 2019/2020 te begeleiden. Dit betekent vanaf de briefing voor conceptontwikkeling t/m de bewaking van het concept en de campagne gedurende de verdere ontwikkeling van het nummer. In samenwerking met Giesbers, is het magazine uitgewerkt.

ONZE AANPAK

  • Ontwikkeling van de briefing t.b.v. het nieuwe concept, rekening houdend met de wens van de organisatie om het magazine naast veel inspiratie, een iets commerciëler karakter toe te kennen
  • Begeleiding van het conceptbureau bij de ontwikkeling van het magazine concept
  • Briefing bij de overdracht van het concept van het Brand team naar het Activatie team
  • Begeleiding van tussentijdse vraagstukken in het proces
  • Bewaking van de conceptgedachte gedurende het proces
  • Eindbeoordeling concept, inclusief de beeldtaal en copy plus de balans tussen inspiratie, activatie en commercialiteit t.b.v. het definitieve akkoord op de werktekeningen

IMPACT

Het projectleiderschap vanuit Bureau STOER heeft geresulteerd in de uitgave en verspreiding van succesvolle IDEE magazines die volgens het Karwei klantenonderzoek en de verkoopresultaten goed worden gewaardeerd. Daarnaast is een zeer prettige samenwerking ontstaan tussen het Brand en het Activatie team met duidelijke rollen voor een ieder en een soepel lopend proces.

  • Datum

    2019, 2020

  • Klant

    Karwei

  • Project

    Begeleiding Karwei IDEE magazines