FOOD STORIES

OPDRACHT

Voor de Bijenkorf heeft STOER een private label food verpakkingslijn opgezet: food stories. Van honing, tot thee en koffie en van chocoladeletters tot wijn en bier. Alle food producten hebben een bijzonder verhaal en verdienen dan ook een bijzondere en herkenbare verpakking.

ONZE AANPAK

Fase 1:
Ontwikkelen private label concept

  • Ontwikkelen van een definitief concept voor de food verpakkingslijn inclusief doorvertaling naar instore en giftverpakking
  • Het opstellen van huisstijl guidelines voor het concept food stories ten behoeve van doorontwikkeling binnen de creatieve afdeling van de Bijenkorf

Fase 2:
Productlanceringen

  • Doorvertalen van het concept naar diverse foodverpakkingen
  • Van het opstellen van de briefing tot het aanleveren van drukwerkbestanden en alle tussentijdse afstemming met de leverancier van het product en de verpakking
  • Begeleiden van diverse productlanceringen

Fase 3:
Interne overdracht

  • Beschrijving proces met daarin de te nemen stappen, deliverables, verantwoordelijken en timings
  • Overdracht procesdocumenten zoals briefings, presentaties voor leveranciers, checklists, etc.

IMPACT

Een mooi food assortiment met een bijzonder karakter. Het design draagt het verhaal over de oorsprong of ambachtelijke bereidingswijze van het product waardoor de kwaliteit en de smaak nog meer gaat leven. De private label lijn food stories is nog altijd verkrijgbaar bij de Bijenkorf.  Inmiddels zijn tientallen producten aan het assortiment toegevoegd volgens de guidelines van food stories.

  • Datum

    2015 – 2018

  • Klant

    de Bijenkorf

  • Project

    Private label verpakkingen