FIJNPROEVERS

OPDRACHT

Het nieuwe klantenprogramma Fijnproevers introduceren bij klanten en medewerkers. Binnen 9 maanden heeft STOER dit unieke CRM programma, waarmee je punten spaart voor korting, cadeaus en leuke uitjes, gerealiseerd.

ONZE AANPAK

In samenwerking met de afdeling Marketing & Communicatie heeft STOER een introductie- en lanceringscampagne ontwikkeld en geïmplementeerd. Om men zowel intern (EMTÉ medewerkers) als extern (klanten) te informeren en enthousiasmeren over dit programma. Hiervoor hebben wij diverse uitingen en programma’s ontwikkeld.

Interne campagne:
Opzetten van een introductie- en lanceringscampagne voor medewerkers

  • Diverse wervingsmaterialen ontwikkeld, zoals toolkits, posters, instructiekaartjes en een Handboek Fijnproevers
  • Kick-off bijeenkomsten georganiseerd om medewerkers te informeren over Fijnproevers
  • E-learning modules ontwikkeld i.s.m. Jutten Simulation, zowel introductie- als kassatrainingen
  • Interne Fijnproevers nieuwsbrief opgezet die tweewekelijks rondgestuurd wordt met de leukste weetjes en het laatste nieuws m.b.t. EMTÉ Fijnproevers
  • Incentive programma ontwikkeld i.s.m. Jungle Minds, de Fijnproeversrace. Hiermee maken medewerkers kans op fantastische prijzen zowel op individueel als filiaal niveau

Externe campagne:
Het ontwikkelen van een lanceringscampagne voor klanten

  • In samenwerking met het reclamebureau en de eigen studio hebben we een lanceringscampagne ontwikkeld die aansluit bij de merkidentiteit van EMTÉ
  • Doorvertaling gemaakt naar diverse uitingen, denk aan een speciale actiefolder, outdoor campagne, online campagne , POS materialen (winkelposters, plafondhangers), Fijnproevers Passen incl. pashouder, EMTÉ app, nieuwe website en een extra Fijnproevers folder

IMPACT

De bijeenkomsten, materialen en trainingen hebben intern bijgedragen aan een optimale implementatie van het Fijnproeversprogramma. Het Fijnproeversprogramma was direct een succes bij klanten, de targets die van tevoren zijn gesteld aan geactiveerde passen en app gebruikers zijn in zeer korte tijd behaald. Inmiddels is EMTÉ overgenomen door Jumbo supermarkten.

  • Datum

    2014

  • Klant

    EMTÉ

  • Project

    Opzetten CRM programma