Verleid & Verras: Privilege Membership

OPDRACHT

Klanten binden aan de Bijenkorf door middel van een nieuw CRM programma: een zeer aantrekkelijke klus!

ONZE AANPAK

Het projectmanagement kunnen we opdelen in 4 fases:

Fase 1:
Opzetten van een nieuw CRM programma

  • Neerzetten van een nieuwe strategie. Het CRM programma bestaat uit 3 tiers waar verschillende privileges aan gekoppeld zijn:
    – Store Membership
    – Platinum Membership
    – Diamond Membership
  • Ontwikkelen van een nieuwe look & feel, inclusief naamgeving, voor het gehele programma

Fase 2:
Bepalen van de contactmomenten van werving tot en met behoud van de members.

  • Opzetten en uitwerken van een contentkalender

Fase 3:
Ontwikkelen van communicatie uitingen t.b.v:

  • Werving van nieuwe members: wervingsfolder, instore communicatie, website en CRM-trainingen aan de Bijenkorf medewerkers (uitleg van het CRM-programma en motiveren nieuwe members te werven)
  • Welkom heten van nieuwe Members: Welcome pack
  • Activatie en behoud van de Members: Instore communicatie en creëren van (verdere) bekendheid van puntenprogramma. Members aanzetten tot actieve deelname

Fase 4:
CRM-trainingen aan de Bijenkorf medewerkers

  • Ontwikkelen van een fysiek trainingsprogramma voor de Bijenkorf medewerkers (met uitleg over het CRM programma en het stimuleren van het werven van nieuwe Members)
  • Doorvertalen van het trainingsprogramma naar een online trainingsmodule

Later in het project is het CRM programma uitgebreid met een nieuw serviceprogramma: het Privilege Membership. I.s.m. het creative department van de Bijenkorf hebben we een campagne opgezet om interne medewerkers en bestaande Card-houders te informeren en te activeren. Daarvoor hebben we diverse on- en offline communicatiemiddelen ontwikkeld.

IMPACT

Het Privilege Membership van de Bijenkorf is inmiddels een van de grootste CRM programma´s van Nederland. Een succesvol concept.

  • Datum

    2010 – 2013

  • Klant

    de Bijenkorf

  • Project

    Opzetten CRM programma