INSTORE BIJ DE BIJENKORF

OPDRACHT

Vanuit de nieuwe Brand Identity van de Bijenkorf zijn we gestart met een inventarisatie van alle instore communicatie middelen van de Bijenkorf. In samenwerking met bureau 20/20 uit Londen hebben we een hele costumer journey opgezet om alle soorten communicatie te bekijken en aan te passen.

ONZE AANPAK

STOER heeft de projectbegeleiding van A tot Z begeleid, inclusief de volledige implementatie van alle uitingen.

  • Startpunt van deze enorme operatie: het in kaart brengen van alle touchpoints binnen de Bijenkorf. Aan de hand hiervan werd bepaald waar met welke middelen, welke communicatie moet plaatsvinden in een filiaal (navigatie, inspiratie, sales of informatie).
  • Hiervoor ontwikkelden we in samenwerking met 20/20 een grid.
  • Het grid werd leidend voor alle nieuwe instore communicatie-uitingen. We hebben ze ontwikkeld, geproduceerd en in een pilotwinkel getest.
  • Daarna werden tailor made instore plannen gemaakt voor grotere en kleinere filialen. Kleine filialen hebben andere communicatie nodig dan bijvoorbeeld de flagship stores in Den Haag, Amsterdam of Rotterdam.
  • Vervolgens hebben we een pitch uitgeschreven en een tender uitgezet om alle instore middelen uit te werken.
  • Met een drietal productiepartners hebben we in 3 weken tijd alles landelijk uitgerold.

IMPACT

Het duurzame grid voor instore communicatie helpt de Bijenkorf tot op de dag van vandaag sneller en doeltreffender uitingen te ontwerpen, te produceren en uit te rollen. Met het grid ontstaan snel uitingen die precies doen wat ze moeten doen: klanten navigeren, informeren, inspireren en stimuleren tot aankopen.

  • Datum

    2012

  • Klant

    de Bijenkorf

  • Project

    Instore communicatie