POS PROCES

OPDRACHT

De nieuwe merkpositionering van Blokker resulteert in de nieuwe merkidentiteit, genaamd “De Nieuwste Blokker”. Nadat STOER eerder al een grote rol speelde bij het ontwikkelen en vertalen van de nieuwe huisstijl naar de winkelcommunicatie van de  nieuwe formule is ons nu gevraagd het proces hiervan te ontwikkelen en vast te leggen.

ONZE AANPAK

Om tot het procesdocument van alle varianten van de winkelcommunicatie te komen, worden de volgende stappen gezet:

  • Vanuit de lijst van POS materialen wordt een onderverdeling gemaakt in verschillende typen communicatie en duur van het productieproces
  • Per type winkelcommunicatie en duur van het productieproces is een aparte processheet opgesteld waarin staat beschreven wat de rol is van welke subafdeling binnen het marketing team voor de ontwikkeling van het middel, maar ook hoe lang van te voren een middel gebriefd moet worden, rekening houdend met de productietijd
  • Ten slotte presenteren wij het ideale en werkbare proces aan het gehele marketing team zodat alle nieuwe POS aanvragen vervolgens volgens deze nieuwe werkwijze worden aangepakt

IMPACT

Nieuwe POS materialen vragen soms om een andere werkwijze, omdat men te maken heeft met een andere invulling of met andere hardwaren en bijbehorende leveranciers. Al deze verschillende werkwijzen hebben wij per variant dusdanig in kaart gebracht dat dit resulteert in duidelijke werkstructuren voor de marketingafdeling en de partijen waarmee samengewerkt wordt. Met het procesdocument in handen wordt alle winkelcommunicatie op tijd gebriefd en opgestart, zodat alles op tijd in de winkels is en ook onderdeel is van de totale 360 graden campagne waarin folder, online en dus ook POS communicatie met elkaar in lijn zijn.

  • Datum

    2016

  • Klant

    Blokker

  • Project

    POS proces