Zonder titel (840 x 480 mm) (840 x 480 px)
Zonder titel (840 x 480 mm) (840 x 480 px) (1)
Zonder titel (840 x 480 mm) (840 x 480 px) (2)

BETER SLAPEN BETER LEVEN

OPDRACHT

Bureau STOER heeft samen met Beter Bed een nieuwe winkelformule ontwikkeld: Beter Bed city. De nieuwe formule is een resultaat van de door Beter Bed gepresenteerde strategie om te investeren in haar winkelnetwerk.

Beter Bed city onderscheidt zich van de andere Beter Bed retailformules (Beter Bed Experience en de Beter Bed winkels op woonboulevards) door zowel de omvang van de winkel (slechts 128 m2) als de locatie. De nieuwe winkel is namelijk gevestigd in winkelcentrum The Westfield Mall of the Netherlands. 

STOER is tijdens dit project verantwoordelijk geweest voor de gehele formule begeleiding en uitrol van de eerste Beter Bed city. 

 

ONZE AANPAK

Fase 1: Conceptontwikkeling
Allereerst de uitgangspunten voor de nieuwe winkelformule bepaald die als basis diende voor de briefing aan ontwerpbureau Cleassens Erdmann. 

Fase 2: Invulling communicatielagen
Aan de hand van het nieuwe winkelconcept de communicatielagen vormgegeven en uitgewerkt. 

Fase 3: Uitrol eerste winkel
Begeleiden van uitrol eerste Beter Bed city en het opzetten van een openingscampagne.  

 

IMPACT

De eerste Beter Bed city is geopend en gevestigd op een high traffic locatie. Dit verhoogt de zichtbaarheid en stimuleert dat klanten spontaan binnenlopen voor slaapadvies of een aankoop. De vernieuwde winkelformule is de basis voor verdere uitrollen en formule ontwikkeling.  

  • Datum

    2022

  • Klant

    Beter bed

  • Project

    Formule begeleiding